NL

Voorwaarden

Algemene voorwaarden

 

1.       Algemene informatie 

1.1.        Het advocatenkantoor Dear Willez Masson & Costantini (hierna ‘DWMC’ genoemd) is georganiseerd in de vorm van een besloten vennootschap naar Belgisch recht, is ingeschreven bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0777.276.044 en heeft het btw-nummer 0777.276.044. De lijst van haar aandeelhouders is op aanvraag verkrijgbaar. 

1.2.        Het hoofdkantoor van DWMC is gevestigd in de Rue Emile Francqui 1, gebouw B, zone 1 te 1435 Mont-Saint-Guibert. DWMC heeft ook een vestiging in Brussel in de Tervurenlaan 295 te 1150 Sint-Pieters-Woluwe. 

Voor bijkomende informatie en/of klachten kunt u contact met ons opnemen via:

info@dwmc.legal

www.dwmc.legal

Tel.: + 32 10 43 47 80

1.3.        Dossiers worden toevertrouwd aan een of meerdere van de volgende geassocieerde advocaten (hierna de ‘Advocaat’ of de ‘Advocaten’ genoemd): 

 

Laurent Dear 

Laurent Dear Avocat

Besloten vennootschap 

KBO / BTW: 0811.404.604

Maatschappelijke zetel: Rue Notre-Dame 27 te 1360 Perwez

E-mail: laurent.dear@dwmc.legal

Tel. (direct): + 32 10 41 71 86

 

Olivier Willez en/of Emilian Cojocaru

Olivier Willez Avocat

Besloten vennootschap

KBO / BTW: 0480.216.613

Maatschappelijke zetel: Tervurenlaan 295 te 1150 Sint-Pieters-Woluwe

E-mail: olivier.willez@dwmc.legal  

Tel. (direct): + 32 10 41 71 99 

 

Laurent Masson 

Laurent Masson Avocat

Besloten vennootschap

KBO / BTW: 0859.631.321

Maatschappelijke zetel: Tervurenlaan 295 te 1150 Sint-Pieters-Woluwe

E-mail: laurent.masson@dwmc.legal 

Tel. (direct): + 32 10 43 47 88

 

Alain Costantini 

Alain Costantini Avocat

Besloten vennootschap

KBO / BTW: 0463.794.018

 Maatschappelijke zetel: Aleyde van Brabantdreef 6 te 1150 Sint-Pieters-Woluwe

E-mail: alain.costantini@dwmc.legal 

Tel. (direct): +32 10 41 72 97

 

Nicolas Tancredi

Nicolas Tancredi Avocat

Besloten vennootschap

KBO / BTW: 0674.776.936

Maatschappelijke zetel: Rue de Longueville 21 te 1315 Incourt 

E-mail: nicolas.tancredi@dwmc.legal

Tel. (direct): + 32 10 43 46 77

 

Sarah Ghislain

Sarah Ghislain, Société d’avocats

Besloten vennootschap

KBO / BTW : 0737.409.143

Maatschappelijke zetel: Rue de la Colline 4 te 5000 Namen

E-mail : sarah.ghislain@dwmc.legal 

Tel. (direct) : +32 10 43 47 87


 
1.4.        De advocaten van DWMC zijn ingeschreven bij de Franse orde van advocaten van de balie van Brussel of bij de orde van de balie van Waals-Brabant en zijn onderworpen aan de gedragscode van Avocats.be. Die code kunt u hier raadplegen. Ze dragen ook de titel van advocaat, zoals toegekend in België. 

1.5.        De advocaten zijn gedekt door een professionele BA-verzekering: Ethias (rue des Croisiers 24 te 4000 Luik – geografische dekking van de verzekering: wereldwijd behalve Verenigde Staten en Canada).

1.6.        In principe wordt uw dossier behandeld door een of meerdere van de bovengenoemde advocaten, in samenwerking met andere advocaten van DWMC. 

1.7.        Tenzij anders overeengekomen worden de diensten verleend door en/of namens een of meerdere van de hierboven genoemde rechtspersonen. Zij worden door de aangestelde ondertekenaar(s) aangewezen als verantwoordelijke voor de uitwisselingen en communicatie. 

1.8.        Deze algemene voorwaarden en de bijbehorende bijzondere voorwaarden (hierna de ‘Voorwaarden’ genoemd), gelden voor alle diensten die worden geleverd door of in naam van DWMC of haar Advocaten, en voor alle rechtsbetrekkingen die ontstaan tussen DWMC/haar Advocaten en derden. Wanneer cliënten een dossier toevertrouwen, gaan ze automatisch akkoord met de Voorwaarden voor dat dossier en de volgende dossiers, onder voorbehoud van aanpassingen die regelmatig kunnen worden doorgevoerd en waarvan de cliënten naar behoren worden ingelicht. Wanneer cliënten de Voorwaarden pas ontvangen nadat ze een dossier hebben toevertrouwd en vervolgens het dossier niet terugtrekken, gaan ze impliciet akkoord met de Voorwaarden.

2.       Onderwerp van de opdracht

2.1.        Cliënten vertrouwen de Advocaten de verdediging van hun belangen toe in het kader van een opdracht van raad, bijstand, onderhandeling, verdediging of vertegenwoordiging voor de rechtbanken en gerechtshoven of de instanties waarvoor de cliënten zijn gedagvaard (kenmerken van de dienstverlening: activiteiten van advocaten – NACEBEL-code 2008: 69101). 

2.2.        Het exacte onderwerp van de opdracht van de Advocaat wordt afhankelijk van de omstandigheden vastgelegd in de bijzondere voorwaarden die de Advocaat aan het begin van de contractuele relatie met de cliënt opstelt, of in andere communicaties tussen de Advocaat en de cliënt.

3.       Begin van de opdracht

3.1.        Tenzij de Advocaat en de cliënt andere afspraken maken over de uitvoeringstermijn van de opdracht, begint deze zodra de cliënt en de Advocaat overeenstemming hebben bereikt over het onderwerp en de financiële voorwaarden van de opdracht en over de toepassing van de Voorwaarden. 

4.       Honoraria en onkosten – factureringsvoorwaarden – betalingsvoorwaarden

a)      Factureringsvoorwaarden

4.1.        De honoraria worden doorgaans berekend per eenheid van zes (6) of tien (10) minuten, tegen het met de cliënt overeengekomen uurtarief, desgevallend gecombineerd met een resultaatvergoeding. Die tarieven kunnen regelmatig worden herzien.

4.2.        Het uurtarief omvat de bijdrage aan de kosten van DWMC (d.w.z. secretariaatsdiensten, tikwerk, telefoon, fax, ICT en postverzendingen). 

4.3.        De honoraria zijn exclusief de verplaatsingen- en/of verblijfskosten buiten Brussel en Waals-Brabant, de juridische en procedurele kosten, de deurwaarder- of notariskosten, specifieke kosten (onder andere kosten voor juridisch medewerkers, vertaling, expertise, raadpleging van professionals buiten onze associatie, aanmaken van een dataroom, fiscale zegels, aangetekende of koerierszendingen enz.), voorschotten (griffierechten of andere kosten die voor en namens u vooraf worden betaald). Deze uitgaven worden afzonderlijk vermeld en gefactureerd op basis van hun kostprijs.

4.4.        De honoraria worden in principe gefactureerd in periodieke tussentijdse facturen. Vóór aanvang van de opdracht en tijdens de behandeling van het dossier kan de Advocaat een of meer voorschotten van de cliënt vragen. Een voorschot is een forfaitair bedrag dat de cliënt betaalt voordat hij de gedetailleerde kosten- en honorariastaten ontvangt. Die voorschotten worden afgetrokken van het uiteindelijke totaalbedrag van de onkosten en honoraria. De tussentijdse facturen zijn niet noodzakelijkerwijs representatief voor de voortgang van de opdracht noch voor de reeds betaalde onkosten en voorschotten. 

4.5.        De geleverde diensten zijn onderworpen aan het geldende Belgische btw-tarief, voor zover ze volgens het Belgische btw-wetboek in België plaatsvinden. Voor diensten in het buitenland zijn alle vermelde en gefactureerde bedragen exclusief btw. Ze kunnen evenwel onderworpen zijn aan btw in het land van de cliënt.

4.6.        In rechtsgedingen kunnen de rechtbanken de verliezende partij gelasten om de wederpartij(en) te vergoeden met een doorgaans forfaitair bedrag, volgens een bij wet vastgestelde schaal, als bijdrage in de advocaatkosten van de winnende partij. Dat forfaitaire bedrag komt niet noodzakelijkerwijs overeen met de honoraria en kosten die effectief aan de cliënt zijn aangerekend.

b)      Betalingsvoorwaarden

4.7.        Alle facturen moeten contant worden betaald (behoudens andersluidende bepalingen die op de factuur staan), op de (of één van de) bankrekening(en) die op de factuur vermeld worden.

4.8.        Als een factuur niet tijdig wordt betaald, worden verwijlinteresten van 1 % per maand aangerekend, zonder voorafgaande ingebrekestelling. Het factuurbedrag wordt ook vermeerderd met 10 % van het uitstaande bedrag, als schadevergoeding. De Advocaat behoudt zich het recht voor de dienstverlening met een redelijke opzegtermijn op te schorten of stop te zetten wegens het niet-betalen van de gevraagde voorschotten of de honoraria- en onkostenstaten, of voor andere dringende redenen.

4.9.        De voorschotten, facturen en onkostenstaten zijn te betalen op het adres vermeld in de bijzondere voorwaarden van de Advocaat.

c)       Inhouding van honoraria op derdenrekeningen 

4.10.    De bedragen die de Advocaat in naam van de cliënt bewaart of ontvangt, worden door de Advocaat op een speciale bankrekening gestort, in overeenstemming met de regels van de balie. Dat wordt een derdenrekening genoemd. De cliënt machtigt de Advocaat om alle uitstaande honoraria en onkosten in mindering te brengen op de bedragen die deze namens de cliënt ontvangt, met dien verstande dat de cliënt daar schriftelijk van op de hoogte wordt gesteld.

d)      Betalende derde

4.11.    Als de cliënt profiteert van de gedeeltelijke of totale tussenkomst van een derde (bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij) voor de betaling van de honoraria van de Advocaat, moet hij die derde zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen van het dossier en van de tussenkomst van de Advocaat. Hij moet ook de Advocaat in kennis stellen van de voorwaarden voor de tussenkomst van de derde. 

4.12.    De Advocaat stelt zijn facturen op op naam van de cliënt, die instaat voor de vergoeding van de honoraria, los van de tussenkomst van de derde. 

5.       Beroep op derden

5.1.        Als de Advocaat een beroep moet doen op derden om een toevertrouwde opdracht uit te voeren, zal hij daarover indien gepast eerst met de cliënt overleggen en zo spoedig mogelijk die derde selecteren.

5.2.        De Advocaten van DWMC of DWMC zelf zijn niet aansprakelijk voor fouten en tekortkomingen van die derden bij de verlening van hun diensten. De Advocaat is gemachtigd om namens de cliënt alle aansprakelijkheidsbeperkingen van die derden te aanvaarden. 

5.3.        De cliënt verbindt zich ertoe de facturen die hem worden toegezonden voor de betaling van de honoraria en onkosten van de derden waarop de Advocaat een beroep heeft gedaan overeenkomstig de voorgaande paragrafen, onverwijld te betalen.

6.       Vertrouwelijkheid

6.1.        Alle correspondentie met de cliënt valt onder het beroepsgeheim en is voorbehouden voor exclusief gebruik door de ontvanger(s). 

6.2.        Met uitzondering van de correspondentie van een advocaat die optreedt als bewindvoerder, is de correspondentie die de Advocaat richt tot de cliënt, een andere advocaat of autoriteiten van de orde van advocaten over het algemeen vertrouwelijk. Als de cliënt in het bezit komt van vertrouwelijke correspondentie, verbindt hij zich ertoe deze vertrouwelijk te houden, ze niet door te geven aan derden en er geen gebruik van te maken, noch binnen het kader van de professionele relatie met de Advocaat noch daarbuiten.

6.3.        Het resultaat van de dienstverlening aan de cliënt wordt uitsluitend ten voordele en voor de informatie van de cliënt verstrekt, ongeacht de vorm of de middelen. Die documenten mogen bijgevolg alleen met de voorafgaande toestemming van de Advocaat geheel of gedeeltelijk worden gekopieerd of openbaar gemaakt (onder voorbehoud van interne communicatie van de cliënt), tenzij communicatie vereist is door de wet of door een bevoegde autoriteit. In dat geval moet de cliënt de Advocaat vooraf op de hoogte brengen, tenzij de wet dat verbiedt. De Advocaat behoudt zich het recht voor om in vertrouwelijkheid zijn tussenkomst voor een cliënt in een transactie of proces te vermelden aan de pers of anderszins. Zodra die transactie of dat proces openbaar bekend is, mag de Advocaat ook openlijk zijn betrokkenheid vermelden.

6.4.        Volgens de beroepsregels mogen de Advocaten dossiers aanvaarden voor andere cliënten van wie de activiteiten kunnen samenvallen met die van de cliënt, zij het binnen de strikte naleving van het beroepsgeheim. De Advocaten mogen ook cliënten vertegenwoordigen van wie de belangen in strijd zijn met die van een andere cliënt, in zaken waar deze laatste niet regelmatig een of meerdere Advocaten raadpleegt.

7.       Bescherming van persoonsgegevens

7.1.        DWMC en zijn Advocaten willen transparant zijn over de manier waarop de persoonsgegevens van cliënten worden verzameld en gebruikt. DWMC en haar Advocaten verbinden zich ertoe steeds alle voorschriften en wetten met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens na te leven. Voor verdere informatie over de manier waarop DWMC en haar Advocaten uw gegevens verwerken, kunt u het privacy beleid hier raadplegen.

8.       Aansprakelijkheid

8.1.        De eventuele contractuele of extracontractuele aansprakelijkheid van de Advocaten of van DWMC zelf voor verlies, schade, onkosten of uitgaven ten gevolge van de dienstverlening, blijft beperkt tot het bedrag van de verzekeringsdekking van de betrokken Advocaten, tenzij er sprake is van fraude. 

8.2.        De Advocaten zijn niet aansprakelijk voor verlies, schade, uitgaven of onkosten die het gevolg zijn van (misleidende) handelingen of van nalatigheid, weglatingen, valse of onvolledige verklaringen of andere onregelmatige daden van de cliënt of diens leidinggevenden, werknemers, intermediairs of onderaannemers. De Advocaten behouden zich het recht voor om eventuele schade door te rekenen aan de cliënt.

8.3.        De Advocaten zijn niet aansprakelijk voor nalatigheden die hebben plaatsgevonden vóór de dienstverlening. Zelfs als een Advocaat advies geeft op basis van informatie of aanbevelingen van buitenlandse of andere advocaten of adviseurs waarop de Advocaat een beroep heeft gedaan zonder daartoe de opdracht te hebben gekregen van de cliënt, is de Advocaat niet aansprakelijk voor verlies, schade, onkosten of uitgaven die direct of indirect het gevolg zijn van de nalatigheid van derden.

8.4.        De Advocaat wijst elke aansprakelijkheid af voor schade veroorzaakt door gebruik van de documenten in een andere vorm dan die waarin de Advocaat ze heeft verstrekt, of in andere situaties dan die waarvoor de documenten zijn opgesteld.

8.5.        De Advocaat wijst elke aansprakelijkheid af voor vertragingen en het niet-nakomen van verplichtingen als gevolg van omstandigheden waarover hij redelijkerwijze geen controle heeft.

9.       Preventie van witwaspraktijken en financiering van terrorisme

9.1.        Als de Advocaat de cliënt bijstaat bij de voorbereiding of uitvoering van bepaalde transacties in verband met de aankoop of verkoop van vastgoed of vennootschappen, het beheer van bedragen, effecten of andere activa die daarmee verband houden, het openen of beheren van bank-, spaar- of effectenrekeningen, het treffen van maatregelen voor de oprichting, de exploitatie of het beheer van een vennootschap, de oprichting, de exploitatie of het beheer van een vennootschap, trust of vergelijkbare juridische constructie, of als hij in naam en voor rekening van de cliënt handelt in financiële of vastgoedtransacties, moet hij de letter van de wet en het reglement van de balie naleven op het vlak van de strijd tegen witwaspraktijken en terrorisme (met name de bepalingen van de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme). In overeenstemming met de ter zake geldende regels is de Advocaat voornamelijk verplicht om de identiteit van zijn cliënt te controleren en waakzaam te zijn.

9.2.        Dit vereist de medewerking van de cliënt en verplicht cliënten die handelen in de vorm van een vennootschap ertoe aan hun Advocaat de identiteit van de uiteindelijke begunstigde van die vennootschap of opeenvolging van vennootschappen te melden, en de Advocaat op de hoogte te brengen van elke wijziging in die structuur. Als de cliënt de verplichte informatie niet heeft verstrekt binnen twee weken na het verzoek van de Advocaat, kan de Advocaat op grond van artikel 2.10 van het reglement van de orde van advocaten van 21 december 2011 zijn tussenkomst stopzetten. Bovendien verplicht de antiwitwaswetgeving de Advocaat ertoe in bepaalde omstandigheden de stafhouder van de balie te informeren over mogelijke witwaspraktijken en financiering van terrorisme waarbij de cliënt betrokken zou zijn.

10.   Uitwisseling van inlichtingen op belastinggebied

10.1.    Grensoverschrijdende dienstverlening kan onder de werkingssfeer vallen van de wet van 20 december 2019 tot omzetting van de Richtlijn (EU) 2018/822 van de Raad van 25 mei 2018 tot wijziging van de Richtlijn 2011/16/EU wat betreft verplichte automatische uitwisseling van inlichtingen op belastinggebied met betrekking tot meldingsplichtige grensoverschrijdende constructies (hierna ‘DAC 6’ genoemd). Op basis van DAC 6 kunnen alle intermediairs die vanaf 1 juli 2020 tussenbeide komen, ertoe verplicht worden om een constructie die ze aanbevelen of opzetten te melden, als deze overeenkomt met een ‘grensoverschrijdende constructie’.

10.2.    Een vrijstelling van die verplichting geldt wanneer de intermediair zich moet houden aan een wettelijk geregeld beroepsgeheim (zoals dat van advocaat) en tussenbeide komt in het kader van de analyse van de rechtssituatie van de belastingplichtige of de verdediging van zijn rechten in geval van een geschil, zowel wat betreft het inleiden ervan als het vermijden ervan. De meldingsplicht betreffende de ‘grensoverschrijdende constructie’ gaat dan over op een andere intermediair of, bij gebreke daarvan, op de belastingplichtige, die daar door de advocaat van op de hoogte wordt gebracht. Hoewel deze meldingsplicht in werking is getreden op 1 juli 2020, zijn bepaalde in aanmerking komende constructies met terugwerkende kracht te melden als ze na 25 juni 2018 tot stand zijn gekomen.

10.3.    Als de Advocaat niet kan melden wegens het beroepsgeheim en geen enkele andere intermediair melding maakt, moet de cliënt zelf de nodige stappen ondernemen. De Advocaat is in geen van beide gevallen aansprakelijk als er geen melding wordt gemaakt of als de melding onregelmatigheden bevat. De cliënt kan het kantoor desgevallend de opdracht geven om de melding in zijn naam te doen. In dat geval moeten afspraken worden gemaakt over de voorwaarden van deze aanvullende dienst.

11.   Herroepingsrecht

11.1.    Alleen in het geval dat de cliënt een consument is en het contract vanop afstand is gesloten, beschikt de cliënt over 14 kalenderdagen om het contract te herroepen, zonder zijn beslissing te hoeven rechtvaardigen. 

11.2.    Het herroepingsrecht vervalt na een termijn van 14 dagen vanaf de dag waarop het contract is gesloten.

11.3.    Om de Advocaat op de hoogte te stellen van zijn beslissing om het contract te herroepen, kan de cliënt zijn besluit meedelen in een ondubbelzinnige verklaring, of de volgende voorbeeldtekst gebruiken: 

“Ter attentie van [invullen], Rue Emile Francqui 1, gebouw B, zone 1 te 1435 Mont-Saint-Guibert

E-mail: info@dwmc.be  

Datum:

Hierbij meld ik / melden wij u dat ik/wij het dienstverleningscontract gesloten op ... ... ... herroep/herroepen.

Naam/namen van de consument(en)

Adres van de consument(en)

Handtekening van de consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)”.

11.4.    Bij herroeping betaalt de Advocaat de eventuele ontvangen voorschotten zonder onnodige vertraging terug en in ieder geval uiterlijk 14 dagen na de dag waarop de cliënt de Advocaat naar behoren heeft ingelicht over zijn beslissing om het contract te herroepen. De Advocaat doet de terugbetaling met hetzelfde betaalmiddel als de cliënt heeft gebruikt voor de aanvankelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk een ander middel wordt overeengekomen. Die terugbetaling houdt in geen geval kosten in voor de cliënt.

11.5.    De cliënt erkent dat hij zijn herroepingsrecht verliest wanneer de uitvoering van de diensten is begonnen nadat hij daar uitdrukkelijk instemming voor heeft gegeven en uitdrukkelijk afstand heeft gedaan van zijn herroepingsrecht.

12.   Einde van de opdracht – bewaring van archieven

12.1.    De cliënt kan de opdracht van de Advocaat te allen tijde beëindigen door hem schriftelijk op de hoogte te stellen.

12.2.    Als de opdracht van de Advocaat echter deel uitmaakt van een regelmatige opeenvolging van dossiers, kan de Advocaat met de cliënt onderhandelen over een opzegtermijn of een compenserende vergoeding.

12.3.    Op eerste verzoek van de cliënt stelt de Advocaat de dossierstukken ter beschikking van de cliënt of van de advocaat die de cliënt heeft aangesteld.

12.4.    De Advocaat kan het contract eveneens te allen tijde beëindigen door de cliënt schriftelijk op de hoogte te stellen. Wanneer de omstandigheden dit vereisen, zal de Advocaat enerzijds de noodzakelijke conservatoire maatregelen treffen en anderzijds de cliënt een redelijke termijn geven om zijn verdediging te organiseren.

12.5.    De Advocaat bewaart de archieven van het dossier van de cliënt gedurende een periode van vijf jaar vanaf de datum waarop: 

-           de cliënt de tussenkomst van de Advocaat heeft beëindigd;

-           de Advocaat zijn tussenkomst heeft beëindigd;

-           het dossier is afgesloten omdat de aan de Advocaat toevertrouwde opdracht volbracht is.

12.6.    Meer bepaald bewaart de Advocaat de correspondentie en de belangrijkste procedurele stukken, evenals de oorspronkelijke aan de Advocaat toevertrouwde achtergrondstukken, onverminderd het recht van de Advocaat om deze originele stukken terug te sturen naar de cliënt.

12.7.    Voor dossiers die onder de wet van 18 september 2017 tot voorkoming van het witwassen van geld en de financiering van terrorisme vallen, bedraagt de bewaringstermijn tien jaar voor archieven die verband houden met de identificatie van de cliënt.

12.8.    Na de termijn van vijf of tien jaar kan de Advocaat alle dossierstukken zonder uitzondering vernietigen, nadat hij de cliënt daar schriftelijk van op de hoogte heeft gebracht en een redelijke termijn heeft gegeven om de stukken terug te vragen. Het is bijgevolg aan de cliënt om desgewenst alle of bepaalde dossierstukken terug te vragen aan de Advocaat, voordat de termijn van vijf of tien jaar verstreken is. De stukken kunnen worden opgehaald in het kantoor van de Advocaat.

12.9.    Als de cliënt vraagt om zijn dossierstukken op te sturen, zijn de verzendingskosten voor rekening van de cliënt. De Advocaat kan vragen om die kosten op voorhand te betalen, alvorens de stukken op te sturen naar de cliënt.

12.10. Als de verzendingskosten voor de stukken niet zijn betaald binnen een maand na het betalingsverzoek, wordt de cliënt geacht te hebben afgezien van de teruggave van de stukken. De Advocaat brengt de cliënt daarvan schriftelijk op de hoogte, met een opzegtermijn van acht werkdagen.

13.   Diverse bepalingen

13.1.    De partijen komen overeen dat alleen het Belgische recht van toepassing is op de Voorwaarden, op elke overeenkomst die daarop betrekking heeft en op de opdracht in het algemeen. De rechtbanken van eerste aanleg van Waals-Brabant en van Brussel zijn als enige bevoegd voor eventuele geschillen met betrekking tot de interpretatie of de uitvoering van de Voorwaarden en elke overeenkomst die daarop betrekking heeft, onverminderd de bevoegdheid van de beroepsorganisaties waarvan de Advocaten afhangen. Bovendien komen de partijen uitdrukkelijk en bij afspraak overeen dat andere rechtbanken dan de voornoemde onbevoegd zijn voor de betreffende kwestie.

13.2.    De bepalingen in de Voorwaarden zijn eveneens overeengekomen en bepaald namens en ten behoeve van de bestuurders en aandeelhouders van DWMC, de bestuurders van haar aandeelhouders en alle personen die betrokken zijn of zijn geweest bij DWMC, als aandeelhouder, advocaat, adviseur, medewerker, stagiair, werknemer, consultant, onderaannemer of in enige andere hoedanigheid.